Het begon allemaal in 1971 met een goed idee in de geest van de flower power generatie – zitzakken. 

Flemming Højfeldt, de oprichter van Innovation Living, zette een productie van Delta zitzakken op. Het kleine bedrijfje groeide snel, en net zoals de flower power stijl inmiddels over was gegaan in de yuppie stijl, ging Innovation ook met zijn tijd mee. Ze gingen meubels bekleden voor andere bedrijven.
Maar, aan het einde van de 80’er jaren was Innovation klaar voor een nieuw avontuur. Ze wilden graag hun eigen designs produceren en verzonnen daarbij een competitie waarbij ze mensen vroegen een ontwerp op te sturen van een functionele én moderne slaapbank.
Het beste ontwerp was geïnspireerd door oude oosterse tradities; matrassen van katoen die flexibel genoeg waren voor multifunctionele meubels. Dat was het ontstaan van de hedendaagse One Room Living collectie.
In 1991 breidde Innovation uit met een bedrijf in Amerika, gevolgd door een kantoor en fabriek in Azië in 1998.
Hierdoor transformeerde Innovation van een Europees bedrijf naar een wereldwijd bedrijf. Dit laat zich weer zien in de huidige ruimere collecties.

WAARDEN

Mooie designs
Innovation streeft ernaar om meubels te creëren die het alledaagse leven makkelijker maken; een ontwerp dat elegantie, comfort en multifunctionaliteit met elkaar combineert.
Innovation is niet alleen maar een merknaam, het is een streven.
Tientallen jaren ervaring in de meubelbranche en een vastbeslotenheid om te vernieuwen en verrassen zorgen ervoor dat Innovation mooie en nuttige meubels kan ontwerpen voor moderne mensen.

Een beter milieu
Niet alleen onze ontwerpen, maar ook ons bedrijf heeft een helder beeld van de toekomst. Innovation heeft een gecertificeerd milieubewust profiel en al het recyclebare afval – zoals karton, plastic, ijzer en metaal – wordt gescheiden en hergebruikt in andere producties.
Resterend brandbaar afval wordt verbrand in fabrieken met een lage verontreiniging.
Alles wordt verpakt met zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, precies genoeg om het veilig te kunnen transporteren.

Happy employees
Alle Innovation medewerkers – in Azië, Amerika en Denemarken – hebben de beste voorwaarden zodat ze zich goed voelen in hun baan en het beste van zichzelf vergen.
De belangrijkste waarde van het bedrijf is respect; tegenover collega’s, klanten en het milieu.
Innovation probeert altijd te produceren tegen een goede prijs, maar niet tegen elke prijs! Als een internationaal bedrijf zien zij het als hun taak om bij te dragen aan goede werkomstandigheden en een schoner milieu voor iedereen.

designers innovation